5 activități care ne mențin sănătatea mintală

Organizaţia Mondială a Sănătăţii ne-a informat că peste 20% dintre români suferă de tulburări psihice și au probleme de sănătate mintală. La nivel global, peste 300 de milioane de oameni suferă de depresie. Așadar, statisticile dezvăluie o Românie plină de depresii, angoase, cazuri de suicid și… nebunie. Ce este de făcut?

Cum ne putem menține sănătatea mintală? Desigur, nu putem interveni asupra eredității, dar anumite activități ne mențin sănătatea mintală și un tonus bun. Iată ce am putea face:

1. Lectura de calitate

Cititul este esențial în formarea noastră, dar poate să fie și un mijloc de a ne menține sănătatea mintală. “O minte are nevoie de cărți precum o sabie are nevoie să fie ascuțită” spune personajul Tyrion în romanul “Urzeala Tronurilor“, scris de George RR Martin.

2. Scrisul

Terapia prin scris a existat încă de la inventarea lui și a dat roade bogate. Scriitori celebri au afirmat că s-au refugiat în scris și astfel și-au găsit alinare și s-au vindecat de anumite traume. J.K.Rowling a mărturisit într-un interviu că a început să scrie Harry Potter într-un moment critic al vieții, când se gândea chiar la suicid. După publicarea cărții, „Harry Potter și Pocalul de Foc” a început o altă viață. Cartea a devenit cea mai vândută din istorie, iar Rowling a ajuns primul miliardar care a făcut avere doar din vânzarea de carte.

3. Mișcarea

Ce alegem dintre două ore de aerobic sau orice activitate fizică și două ore petrecute în fața televizonului sau a computerului? Din păcate, majoritatea optăm pentru a doua variantă și nu realizăm că oboseala noastră are la bază timpul petrecut în fața monitorului.

De ceva timp mi-am propus să ies la alergat cu o prietenă, dar cum nu reușim să ne sincronizăm o soluție ar putea să fie un aparat care să mă determine să fac mișcare în casă. Așa că am început să mă uit după oferte pentru benzi de alergare și aparate de fitness. Voi reușiți să faceți mișcare acasă?

4. Activitățile cu prietenii

Psihologii recomandă să ieșim des cu prietenii și să facem diverse activități împreună: drumeții pe munte, jocuri de societate, sesiune de gătit și experimentat rețete, etc. Întâlnirile de weekend cu prietenii ne ajută de multe ori să ne deschidem sufletul și să ne eliberăm de stresul acumulat în timpul săptămânii. De altfel, interacțiunea umană joacă un rol cheie în viața noastră, iar comunicarea stă la baza întregii societăți.

5. Rugăciunea

Studiile efectuate de cercetătorii ruși au arătat că oamenii credincioși, care practică rugăciunea, sunt mai echilibrați și mai puțin stresați. Rugăciunea aduce liniște, încredere și curaj. “Rugăciunea este respitația sufletului“, mi-a spus cândva un părinte. De asemenea, relația cu duhovnicul sau cu un povățuitor duhovnicesc nu ar trebui să lipsească din viața noastră.

Le încercăm?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *