Ce preparăm bun în Postul Crăciunului?

În această perioadă, se poate întâmpla să cumpărăm produse vegetale care au conservanți, coloranți și aditvi nocivi pentru sănătatea noastră. Așa ajungem la întrebarea: „Ce mâncăm bun în Postul Crăciunului?”

Chiar dacă postul Crăciunului este mai permisiv decât postul Paștelui, pentru că potrivit calendarului creștin-ortodox putem consuma pește în anumite zile, este de preferat să avem o alimentație cât mai diversificată bazată pe legume, fructe și produse cât mai naturale.

Este adevărat că mâncarea de post nu prea ține de foame, dar dacă vom consuma alimente bogate în proteine: linte, bob verde, naut, fasole, soia, quinoa, va aparea senzația de sațietate.

Un preparat dietetic și sațios, care se va servi condimentat după gust, este celebrul cuscus cu legume. Dacă nu știați, acest preparat este foarte sănătos și are puține calorii.

De asemenea, ciupercile sunt la mare căutare în perioada postului, pentru că înlocuiesc carnea și se folosesc cu succes la: sărmăluțe cu orez și morcov, ardei umpluți, plăcintă, mâncare de cartofi cu funze de dafin. Se mai pot găti sub formă de sote de ciuperci cu mujdei de usturoi sau la grătar cu un strop de sare.

Iată o rețetă de salată cu ciuperci coapte și cuscus, care mie îmi place foarte mult!

Avem nevoie de următoarele ingrediente:

  • 400 g cuscus
  • busuioc proaspăt și mărunțit
  • 40 g de brânză de soia sau tofu
  • 800 ml de apă
  • piper, sare,
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 2-3 căței de usturoi

Legume: 1 ardei gras, 1 ceapă mică, 20 de bucăți de ciuperci.

Modul de preparare este unul foarte simplu. După ce am spălat legumele, pregătim cuptorul și îl lăsăm să se încingă la 200 C. Aranjăm legumele într-o tavă, le stropim cu ulei de măsline și le condimentăm cu sare și piper. Legumele se țin la cuptor aproximativ 30 de minute.

Pe aragaz vom pune apă la fiert pentru cuscus, pe care îl lăsăm să fiarbă la foc mic, timp de 10-15 minute. Când devine moale, se scurge de apă și se clătește. După ce scoatem tava cu legume din cuptor le lăsăm la răcit, apoi le mărunțim și le adăugăm peste cuscus. Punem și busuiocul mărunțit, bucăți de tofu, 3 linguri de oțet balsamic și cățeii de usturoi. La final, turnăm 50 ml de ulei de măsline și amestecăm.

Sper să încercați această salată delicioasă, pe care o recomand cu drag! Vă doresc să aveți inspirație în bucătărie și post ușor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *